Excursie 6/06/2009

Excursion entomologique du 6 juin 2009
Découverte de l'entomofaune du Scheutbos

Le Scheutbos est un site classé de 50 ha situé à l'ouest de Bruxelles, dans l'angle formé par le bd Mettewie et la chaussée de Ninove. Il comporte de nombreux biotopes différents: roselière, friche, prairies, vieille chênaie-charmaie, mares, sources et ruisseaux.

Rendez-vous à 10h à la cabane des gardiens du parc régional, au bout de la rue du Scheutbosch qui s'amorce sur le bd Mettewie, en face de la fin du bd Machtens. Accessible par les bus 88 (terminus Machtens) et 49 (arrêt Machtens).

 

Entomologische excursie van 6 juni 2009
Ontdekken van de entomofauna van het Scheutbos

Het Scheutbos is een geklasseerde site van 50 ha gelegen in het westen van Brussel, op de hoek gevormd door de Mettewielaan en de Ninoofsesteenweg. Het omvat veel verschillende biotopen: rietkragen, braak terrein, weiden, oud eik - haagbeuk bos, poelen, bronnen en riviertjes.

Afspraak om 10u aan het blokhuis van de parkwachters van het regionale park, op het einde van de Scheutbosstraat die begint ter hoogte van de Mettewielaan, tegenover het einde van de Machtenslaan. Bereikbaar met de bus 88 (terminus Machtens) en 49 (halte Machtens).